Wejście do galerii

BANK BZ WBK SA

BZ WBK, organizując warsztaty twórcze dla dzieci i młodzieży z trudnych środowisk, kształtuje wizerunek firmy realizującej postulaty społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) i odpowiedzialności biznesu za kulturę (CCR)

 

Nazwa i opis firmy: Bank Zachodni WBK S.A. jest bankiem uniwersalnym, świadczącym usługi dla klientów indywidualnych i podmiotów gospodarczych. Jest to jeden z siedmiu największych banków w Polsce. Większościowy pakiet akcji należy do Allied Irish Banks – irlandzkiego inwestora strategicznego. Bank Zachodni WBK powstał w wyniku połączenia Banku Zachodniego i Wielkopolskiego Banku Kredytowego w czerwcu 2001 r. i należy do największych spółek notowanych na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Sieć placówek banku liczy 387 oddziałów zlokalizowanych przed wszystkim w zachodniej części kraju oraz w najważniejszych centrach gospodarczych Polski.

 

Nazwa projektu: Warsztaty „Mój świat po dwóch stronach kamery z BZWBK“
Wkład firmy: sponsoring finansowy  i organizacja

 

Szczegółowy opis wspieranego projektu: BZWBK w ramach programu Bank Dziecięcych Uśmiechów zainicjował w 2005 r. warsztaty twórcze dla dzieci  "Mój świat po obu stronach kamery z BZ WBK". Ich celem jest zapoznanie dzieci i młodzieży z trudnych środowisk, m.in. ze świetlic socjoterapeutycznych i środowiskowych oraz ognisk wychowawczych, z takimi środkami wypowiedzi artystycznej, jak fotografia i film. W maju i czerwcu 2005 r. przeprowadzono warsztaty fotograficzne i fimowe dla dzieci z Wrocławia, Warszawy i Poznania. Do współpracy w realizacji pierwszej edycji projektu pozyskano wybitnych polskich artystów, np. Izabelę Cywińską, Marcela Łozińskiego, Kazimierza Kutza, Magdalenę Piekorz czy Wiesława Saniewskiego. Zajęcia podzielono na grupy tematyczne związane z życiem codziennym: portret przyjaciela, moja klasa w szkole, przyjaźń i wrogość, życie rówieśników. Powstało ponad trzy tysiące zdjęć oraz dziesięć filmów dokumentalnych, z czego aż trzy zostały zakwalifikowane do udziału w 52. Ogólnopolskim Konkursie Filmów Amatorskich w Koninie, a dwa – nagrodzone i zaprezentowane na pokazach polskiego kina niezależnego na 31. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni. Wernisaż prac odbył się 29 września 2005 r. w Starym Browarze w Poznaniu. Wystawę prezentowano także w innych miastach, m.in. w Sopocie, Wrocławiu i Warszawie (w Centrum Sztuki Współczesnej w styczniu 2006 r.); towarzyszył jej katalog z wybranymi pracami.
Druga edycja warsztatów odbyła się w 2006 r. Wzięły w niej udział dzieci z Wrocławia, Warszawy, Katowic, Krakowa i Gdańska. Tym razem tematem przewodnim był sukces. Dzieci próbowały „okiem kamery” spojrzeć na różne sylwetki ludzi. Do współpracy zaproszono znanych reżyserów, aktorów i dziennikarzy. Powstało blisko sześć tysięcy fotografii oraz osiemnaście filmów dokumentalnych, np. przy udziale Lecha Wałęsy i Bogdana Lisa nakręcono film „Lekcja historii“ opowiadający o współczesnych stoczniowcach, nawiązujący do historycznych wydarzeń. Dzieci z Krakowa stworzyły film z udziałem Anny Dymnej. Najlepsze prace fotograficzne i filmowe zostały pokazane na wystawie w warszawskiej Zachęcie na przełomie listopada i grudnia 2006 r.
W 2007 r. bank zaprosił kilkadziesiąt dzieci ze świetlic środowiskowych i socjoterapeutycznych. Uczestnicy otrzymali aparaty fotograficzne, kamery, statywy, lampy i inny sprzęt niezbędny do tworzenia fotografii i filmów dokumentalnych. We współpracę zaangażowali się m.in. Magda Zawadzka, Gustaw Holoubek, Marian Opania i Maria Pakulnis.

 

Patroni medialni: Telewizja Polska PR 2, Radio Bis, Świat Kobiety, Tina, Mam Dziecko

 

Ewaluacja projektu: Program warsztatów „Mój świat po dwóch stronach kamery z BZWBK” ma charakter długofalowy i będzie kontynuowany przez bank także w latach następnych. Z każdą edycją warsztaty obejmują większą liczbę dzieci; w pracę warsztatową coraz liczniej włączają się uznani artyści i twórcy. Dorobek dotychczasowych dwóch edycji programu pokazał, że w „brudnym świecie trudnej młodzieży” jest miejsce na niezwykłą wyobraźnię i wrażliwość, zaangażowanie i prawdziwy upór twórczy. Dla wielu uczestników warsztatów zaistnienie w roli fotografa, reżysera filmowego czy aktora jest niezwykłym wydarzeniem. Współpraca z zawodowymi filmowcami i fotoreporterami uświadamia im, że warto realizować marzenia. Stąd też w ocenie banku organizacja warsztatów to „być może mały krok w skali istniejących potrzeb, lecz skierowany na drogę budowania mądrego i wrażliwego społeczeństwa.”

Szukaj
Logowanie

Raport
Raport z najnowszych badań sponsoringu kultury i sztuki opracowany przez Fundację COMMITMENT TO EUROPE arts & business - kto sponsoruje? co sponsoruje? dlaczego sponsoruje?jak postrzegany jest sponsoring?
więcej »
Ankieta
Wspieranie kultury i sztuki przez sektor prywatny jest:

objawem filantropii
 6%

dowodem na odpowiedzialnie prowadzony biznes
 63%

sposobem na poprawę wizerunku firmy
 19%

obowiązkiem firm
 13%

zbędne
0%


Copyright 2003-2010 COMMITMENT TO EUROPE arts & business