Wejście do galerii

SAMSUNG

Zaangażowanie Samsung Electronics Polska w promowanie debiutujących polskich twórców sprzyja kształtowaniu wizerunku firmy, która coraz częściej kojarzona jest z nowoczesnych dizajnem i młodą grupą odbiorców

  

Nazwa i opis firmy: SAMSUNG Electronics Co. Ltd., uznawany za najszybciej umacniającą się globalną markę, jest światowym liderem w produkcji półprzewodników, rozwiązań telekomunikacyjnych i technologii cyfrowych. Koncern osiągnął wiodącą pozycję w projektowaniu i sprzedaży szerokiego wachlarza grup produktowych: począwszy od kości pamięci, przez telewizory cyfrowe, panele LCD, skończywszy na telefonach komórkowych. Korporacja składa się z pięciu głównych pionów biznesowych: Digital Appliance Business (produkty AGD), Digital Media Business (produkty RTV i IT), LCD Business (produkcja paneli LCD), Semiconductor Business (produkcja półprzewodników) i Telecommunication Network Business (rozwiązania telekomunikacyjne). Na świecie SAMSUNG zatrudnia ponad 123 tysiące pracowników w 93 oddziałach na terenie 48 krajów. SAMSUNG Electronics Polska w 2006 r. zajmował pierwsze miejsce pod względem sprzedanych na polskim rynku monitorów i telewizorów oraz sprzętu AGD (lodówek side-by-side i bezszronowych), natomiast drugie w sprzedaży twardych dysków, drukarek laserowych i urządzeń wielofunkcyjnych.

 

Nazwa projektu: Samsung Art Master
Wkład firmy: pomysł, organizacja projektu oraz sponsoring finansowy

 

Szczegółowy opis projektu: SAMSUNG Electronics Polska rozpoczął realizację swojego autorskiego projektu Samsung Art Master w 2003 r.; od 2006 r. konkurs prowadzony jest we współpracy z Centrum Sztuki Współczesnej w Warszawie. Jest to największe tego typu przedsięwzięcie w kraju. Konkurs ma charakter ogólnopolski i jest adresowany do młodych, debiutujących artystów – studentów i absolwentów wszystkich uczelni artystycznych w kraju. Ideą konkursu jest szukanie ciekawych osobowości twórczych, wspieranie ich działań zmierzające do samodzielnego zaistnienia na rynku sztuki, a także zwrócenie uwagi mediów i środowiska artystycznego na trudną sytuację debiutantów i problemy stojące na drodze ich kariery. Celem nadrzędnym jest budowa partnerskiej i długoterminowej współpracy między firmą SAMSUNG a środowiskiem młodych artystów.
Każdego roku na konkurs nadsyłanych jest około pół tysiąca zgłoszeń z ponad dwudziestu uczelni o profilu artystycznym. Prace można nadsyłać w dowolnych technikach: malarstwo, grafika, rzeźba, intalacje multimedialne, obiekty przestrzenne i prace interaktywne. W skład jury oceniającego prace wchodzą uznani artyści, intelektualiści i eksperci w dziedzinie sztuki (m.in. Maria Poprzęcka, Anda Rottenberg i Stach Szabłowski). Wszyscy nagrodzeni i wyróżnieni w konkursie artyści, oprócz nagród pieniężnych i rzeczowych, otrzymują możliwość zaprezentowania prac konkursowych na wystawie w Centrum Sztuki Współczesnej w Warszawie. Młodzi artyści zostają objęci opieką kuratorską CSW, zaś organizator – firma SAMSUNG – finansuje realizację wszystkich prezentowanych projektów.
Na zakończenie prace konkursowe są wystawiane na aukcje, z których cały dochód jest przeznaczany na wcześniej ustalony cel charytatywny, związany ze wspieraniem arteterapii i edukacji artystycznej. Środku uzyskane w 2006 r. przekazano Domowi Dziecka w Równem w województwie mazowieckim na rozwój arteterapii i edukacji artystycznej dzieci, a  w 2007 r. – Fundacji Anny Dymnej „Mimo wszystko“ na budowę nowoczesnego ośrodka rehabilitacji i terapii artystycznej dla osób niepełnosprawnych w Radwanowicach pod Krakowem.

 

Partnerzy projektu: Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski w Warszawie


Patron Honorowy: Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego


Patroni medialni: portal Artinfo.pl, Brief, Gazeta Wyborcza, Modern Art, Trójka Polskie Radio, TVP Kultura, WIK Wprost i Kultura

 

Ewaluacja projektu: Współpraca SAMSUNG i CSW zaowocowała wzrostem prestiżu konkursu w środowisku artystycznym i coraz większym zainteresowaniem młodych artystów, którzy dostrzegają w projekcie szansę rozwoju swojej kariery. Dowolność technik artystycznych i swoboda interpretacji haseł przewodnich konkursu stwarza artystom bardzo duże pole działania. Oprócz nagród pieniężnych i rzeczowych oraz szansy na debiut w jednej z najbardziej prestiżowych galerii w kraju, konkurs daje także możliwość sprawdzenia się przed wymagającym jury, w którym zasiadają uznani artyści, kuratorzy i intelektaliści.
Dla firmy Samsung, która chce wyróżniać się wzornictwem, promocja współczesnych artystów jest ważnym narzędziem wspierającym budowanie wizerunku. Z biegiem czasu Samsung Art Master ewoluuje. Z projektu marketingowego stał się ważnym narzędziem strategii społecznej odpowiedzialności firmy (CSR).

Szukaj
Logowanie

Raport
Raport z najnowszych badań sponsoringu kultury i sztuki opracowany przez Fundację COMMITMENT TO EUROPE arts & business - kto sponsoruje? co sponsoruje? dlaczego sponsoruje?jak postrzegany jest sponsoring?
więcej »
Ankieta
Wspieranie kultury i sztuki przez sektor prywatny jest:

objawem filantropii
 6%

dowodem na odpowiedzialnie prowadzony biznes
 63%

sposobem na poprawę wizerunku firmy
 19%

obowiązkiem firm
 13%

zbędne
0%


Copyright 2003-2010 COMMITMENT TO EUROPE arts & business