Wejście do galerii

BANK BGŻ SA

Zaangażowanie w tworzenie Galerii Sztuki Polskiej XX wieku pozwoliło BGŻ i Muzeum Narodowemu w Krakowie na komunikowanie  obopólnie korzystnej współpracy

 

Nazwa i opis firmy: Bank Gospodarki Żywnościowej powstał w 1975 r. Jest bankiem komercyjnym, od lat zajmuje miejsce w pierwszej dziesiątce największych banków w Polsce. Akcjonariuszami banku są Skarb Państwa, Rabobank International Holding B.V. i Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju. BGŻ dysponuje siecią 250 oddziałów i 20 kas zewnętrznych. Celem banku jest utrzymanie wiodącej pozycji w sektorze rolno-spożywczym i uzyskanie statusu lokalnego partnera pierwszego wyboru klientów indywidualnych, przedsiębiorców i firm.

 

Nazwa projektu: Galeria Sztuki Polskiej XX wieku Muzeum Narodowego w Krakowie
Wkład firmy:  sponsoring finansowy

 

Szczegółowy opis projektu: Pomysłodawcą stworzenia galerii, w której systematycznie byłyby prezentowane dokonania polskich malarzy i rzeźbiarzy od okresu Młodej Polski po czasy współczesne, było Muzeum Narodowe w Krakowie. W obecnym kształcie Galeria Sztuki Polskiej XX w. została udostępniona publiczności w listopadzie 2005 r. po kilku latach przygotowań, obejmujących m.in. gruntowną modernizację wnętrz w głównym gmachu muzeum. Jest to najobszerniejsza tego typu prezentacja w Polsce: stale pokazywanych jest ponad 400 dzieł na powierzchni ponad 3 tys. metrów kwadratowych. Najnowsze tendencje w sztuce prezenowane są przede wszystkim na przykładzie twórczości artystów związanych z Krakowem lub krakowską Akademią Sztuk Pięknych; uwzględniono także prace wybranych twórców działających w innych miastach. Obok malarstwa i rzeźby zbiory obejmują także grafikę, awangardową fotografię, film i sztukę konceptualną. Stałej wystawie towarzyszą zmieniane co kilka miesiące ekspozycje współczesnej grafiki, malarstwa i rzeźby.
Jesienią i zimą 2004 r. zapowiedzią otwarcia Galerii były dwie niekonwencjonalne plenerowe ekspozycje „Galeria na Plantach“ i „Galeria na Jubileusz 125 lat MNK“ (przygotowane we współpracy z AMS S.A.). Wielkoformatowe reprodukcje wybitnych dzieł malarstwa polskiego pokazane na nośnikach reklamowych typu citylight przyciągnęły uwagę publiczności rzadko odwiedzającej muzea.
BGŻ zaangażował się w realizację tego ambitnego przedsięwzięcia w 2004 r., stając się głównym Mecenasem Galerii. Finansowo wspierał inicjatywę uzupełnienia zbioru polskiej sztuki współczesnej Muzeum Narodowego w Krakowie o wybrane dzieła sztuki.
W ramach projektów promocyjnych bank sfinansował także wydanie na potrzeby muzeum kalendarzy na 2005 r. oraz notatników teleadresowych, zawierających reprodukcje dzieł eksponowanych w Galerii Sztuki Polskiej XX w. Dla własnych klientów BGŻ przygotował fiszkę z informacjami o wspieranych przez siebie przedsięwzięciach kulturalnych, także o otwarciu Galerii. We wszystkich materiałach wykorzystywano przede wszystkim reprodukcję „Dziewczynki z chryzantemami“ Olgi Boznańskiej, która stała się motywem przewodnim zarówno publikacji związanych z Galerią Sztuki Polskiej XX w., jak i reklamy wizerunkowej banku umieszczanej w mediach poświęconych kulturze lub mających znaczące działy kulturalne (m.in. „WIK“, „Polityka“, „Foyer“ i „Press“). BGŻ był także organizatorem koncertu promującego otwarcie Galerii w styczniu 2005 r.  w Filharmonii Narodowej w Warszawie; w scenografii wykorzystano reprodukcje dzieł pokazywanych w Galerii.

 

Partnerzy projektu: AMS S.A., Biuro Incest, EC Kraków, Polski Gips, Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych S.A., Polskie Linie Lotnicze LOT, Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Patroni medialni: Art&Business, Arte, Gazeta Wyborcza, Gazeta Antykwaryczna, onet.pl, Polish Market, Polityka, RMF Classic, TVP 3, www.krakow.pl

 

Ewaluacja projektu: Galeria Sztuki Polskiej XX w., prezentująca kolekcję współczesnej polskiej rzeźby i malarstwa, jest wybitnym i unikatowym przedsięwzięciem służącym rozwojowi i krzewieniu polskiej kultury oraz wskazywaniu możliwości korzystania z jej dóbr. Tym samym przyczynia się do pełniejszego rozwoju społecznego i indywidualnego Polaków. Doskonale służy także edukacji kulturalnej najmłodszego pokolenia. Wieloletnia współpraca BGŻ z Muzeum Narodowym w Krakowie, która już wcześniej zaowocowała ważnymi wystawami, to bez wątpienia najlepsze świadectwo, że świat kultury i świat finansów śmiało mogą iść ze sobą w parze – zjednoczone dla realizacji wspólnych celów.

Szukaj
Logowanie

Raport
Raport z najnowszych badań sponsoringu kultury i sztuki opracowany przez Fundację COMMITMENT TO EUROPE arts & business - kto sponsoruje? co sponsoruje? dlaczego sponsoruje?jak postrzegany jest sponsoring?
więcej »
Ankieta
Wspieranie kultury i sztuki przez sektor prywatny jest:

objawem filantropii
 6%

dowodem na odpowiedzialnie prowadzony biznes
 63%

sposobem na poprawę wizerunku firmy
 19%

obowiązkiem firm
 13%

zbędne
0%


Copyright 2003-2010 COMMITMENT TO EUROPE arts & business