Wejście do galerii

Pleasure Poster Magazine

 

PLEASURE POSTER MAGAZINE, to najnowszy projekt Agaty Mocarskiej i Maksyma Matuszewskiego. Nieskrępowana ekspresja, wolność sztuki ulicy, pomieszanie treści, industrializm i subtelne piękno, zabawa formą, taniec z konwencją, tak w kilki słowach można opisać to, co widzieliśmy na ścianach warszawskich Ogrodów Frascati w sierpniowe wieczory. Czym tak naprawdę magazyn jest? Czemu ma służyć ? Po co powstał i jakie są jego dalsze plany? O tym czytelnikom arts & business connections, opowiada autorka projektu, Agata Mocarska. 
CTE: Czym jest Pleasure Poster Magazine? Czym różni się od innych czasopism? Co go wyróżnia? 
Pleasure Poster Magazine to magazyn, który powstał jako alternatywa do wielu pism ukazujących sie drukiem. W zalewie różnych tematycznych publikacji chcieliśmy zrobić coś co będzie magazynem interaktywnym. Pleasure objawia się odbiorcom w rożnych miejscach w Polsce i Europie, w przestrzeniach miejskich jak i indoor. Każda akcja wiąże się z nawiązaniem kontaktu z ludźmi, rozmowami oraz wymianą poglądów na temat przewodni pisma. Każda sytuacja jest pewnego rodzaju happeningiem, z którego przygotowany jest materiał filmowy, będący reportażem Pleasure. Do współpracy zapraszamy innych artystów, kilka rozkładówek w pierwszym issue wykonali: Bożena Rydlewska, Katarzyna Gajewska, Malwina Konopacka oraz Maciek Żakowski.
CTE: Jakie jest pierwsze wydanie? Co możemy w nim znaleźć ? 
Pierwszy numer poświecony jest zwierzętom. W pierwszym Pleasure znajdują się różne rodzaje prac. Są to między innymi grafiki, sesje zdjęciowe, plakaty do sztuk teatralnych Tennessy Williamsa, których tytuły mają odniesienia do zwierząt. Są to „Kotka na rozgrzanym dachu” oraz „Sweet bird of Youth” autorstwa Maksyma Matuszewskiego. W magazynie można zobaczyć obraz Katarzyny Gajewskiej pt. „Perro” oraz sesję zdjeciową pt „Humans” (autorzy: Agata Mocarska, Maksym Matuszewski – przyp.red.), która mówi o tym, że człowiek jako jedyne zwierzę ma silną potrzebę, spowodowaną różnymi czynnikami, zakrywania swojego ciała, czyli postaci w jakiej się urodził. Jest tam również moja rzeźba zbliżona formą do czarnej muszli, która opowiada historię porcelany. 
CTE: Jaka to historia? 
Słowo porcelana pochodzi od włoskiego „porcelanetta”, które określało rodzaj muszli, jakby pokrytej emalią. W dawnych czasach długo uważano, że Chińczycy robią porcelanę z muszli właśnie tego rodzaju ślimaka, dopiero później okazało się że porcelana to rodzaj gliny, niemniej nazwa została.
CTE: Gdzie to tej pory można było spotkać Pleasure? 
Inauguracja Pleasure Poster Magazine miała miejsce w sierpniu tego roku w Warszawie podczas 4. edycji ArtParku - Strefa Artystyczna we współpracy z Domem Kultury Warszawa Śródmieście. Tym samym zagospodarowaliśmy na potrzebę Pleasure Poster Magazine
przestrzeń Centralnego Parku Kultury założenia parkowej architektury
socrealistycznej.W tym samym miesiącu Pleasure został rozlepiony na warszawskim Powiślu, nad samym brzegiem Wisły koło Centrum Nauki Kopernik.
Kolejna odsłona miała miejsce we wrześniu w Hiszpanii podczas La Festa
Major del Poblenou, w dawnej dzielnicy przemysłowej Barcelony
nazywanej "katalońskim Manchesterem", obecnie w dawnych budynkach
fabrycznych znajdują się lofty, galerie i pracownie artystyczne.
Pleasure został rozlepiony na ścianie jednej z XIX-wiecznych fabryk.
9 października 2010 PLEASURE zaistniał podczas akcji organizowanej w Żyrardowie przez warszawską galerię viuro. Jedni z najbardziej cenionych artystów w tej dziedzinie w Polsce i na Ukrainie zamalowywali ściany opuszczonej fabryki w miejscu gdzie maja powstać nowoczesne lofty. 
CTE: Jaka jest istota projektu? 
Jest to nowatorski pomysł, gdyż nie jest to obraz ani grafika, ale zaprojektowana nowocześnie rozkładówka, z wysmakowaną typografią. 
Pleasure Poster Magazine to idea magazynu; pierwsza na świecie tego
rodzaju publikacja periodyczna, wydawnictwo ciągłe, druk ukazujący się
najczęściej w nieokreślonych terminach, pod niezmienionym tytułem,
posiadający numerację ciągłą, zawierający ustaloną szatę graficzną.
Jednocześnie Pleasure Magazine nie będący czasopismem, istnieje w
formie plakatu, wydruku jednostronnego różnej wielkości, umieszczanego
w niestałych miejscach publicznych. Poster Magazine rozlepiany jest na
ścianach oraz oprawiany w ramy, w zależności od miejsca, aranżowana jest przestrzeń, zewnętrzna jak i wewnętrzna. Poster Magazine nie ma ograniczeń. 
CTE: Czy istnieje możliwość zakupu zamieszczonych w magazynie prac? 
Tak. Mimo, że Pleasure pojawia się głównie w całości istnieje możliwość zakupu poszczególnych rozkładówek, wydrukowanych w formacie 100/70cm. 
CTE: Jakie są plany Pleasure na przyszłość ?
W tej chwili lokalizujemy następne przestrzenie publiczne w których Pleasure mógłby się zaprezentować odbiorcom. Nie zamykamy się jednak w przestrzeni miejskiej. Działamy również w interaktywnych mediach prowadząc PLEASURE POSTER MAGAZINE TV, co z pewnością będziemy rozwijać przy okazji kolejnych edycji.
Pleasure Poster Magazine Art. Park http://www.youtube.com/watch?v=KUNrrITHr_I
Pleasure Poster Magazine Barcelona: http://www.youtube.com/watch?v=kLgpk7A7_to
Więcej informacji o projekcie: www.pleasurepostermagazine.com
Więcej informacji o Agacie Mocarskiej: www.agatamocarska.com
Więcej informacji o Maksymie Matuszewskim: www.maksymmatuszewski.com

PLEASURE POSTER MAGAZINE, to najnowszy projekt Agaty Mocarskiej i Maksyma Matuszewskiego. Nieskrępowana ekspresja, wolność sztuki ulicy, pomieszanie treści, industrializm i subtelne piękno, zabawa formą, taniec z konwencją, tak w kilku słowach można opisać to, co widzieliśmy na ścianach warszawskich Ogrodów Frascati w sierpniowe wieczory. Czym tak naprawdę magazyn jest? Czemu ma służyć ? Po co powstał i jakie są jego dalsze plany? O tym, czytelnikom arts & business connections, opowiada współautorka projektu, Agata Mocarska. 

 

CTE: Czym jest Pleasure Poster Magazine? Czym różni się od innych czasopism? 


Pleasure Poster Magazine to magazyn, który powstał jako alternatywa do wielu pism ukazujących sie drukiem.         W zalewie różnych tematycznych publikacji chcieliśmy zrobić coś co będzie magazynem interaktywnym. Pleasure objawia się odbiorcom w rożnych miejscach w Polsce         i Europie, w przestrzeniach miejskich jak i indoor. Każda akcja wiąże się z nawiązaniem kontaktu z ludźmi, rozmowami oraz wymianą poglądów na temat przewodni pisma. Każda sytuacja jest pewnego rodzaju happeningiem, z którego przygotowany jest materiał filmowy, będący reportażem Pleasure. Do współpracy zapraszamy innych artystów, kilka rozkładówek w pierwszym numerze wykonali: Bożena Rydlewska, Katarzyna Gajewska, Malwina Konopacka oraz Maciek Żakowski.

 

CTE: Co możemy w nim znaleźć ? 


Pierwszy numer poświecony jest zwierzętom i znajdują się różne rodzaje prac. Są to między innymi grafiki, sesje zdjęciowe, plakaty do sztuk teatralnych Tennessy Williamsa, których tytuły mają odniesienia do zwierząt. Są to „Kotka na rozgrzanym dachu” oraz „Sweet bird of Youth” autorstwa Maksyma Matuszewskiego. W magazynie można zobaczyć obraz Katarzyny Gajewskiej pt. „Perro” oraz sesję zdjeciową pt „Humans” (autorzy: Agata Mocarska, Maksym Matuszewski – przyp.red.), która mówi o tym, że człowiek jako jedyne zwierzę ma silną potrzebę, spowodowaną różnymi czynnikami, zakrywania swojego ciała, czyli postaci w jakiej się urodził. Jest tam również moja rzeźba zbliżona formą do czarnej muszli, która opowiada historię porcelany. 

 

CTE: Jaka to historia? 


Słowo porcelana pochodzi od włoskiego „porcelanetta”, które określało rodzaj muszli, jakby pokrytej emalią. W dawnych czasach długo uważano, że Chińczycy robią porcelanę z muszli właśnie tego rodzaju ślimaka, dopiero później okazało się że porcelana to rodzaj gliny, niemniej nazwa została.

 

CTE: Gdzie to tej pory można było spotkać Pleasure?

 

Inauguracja Pleasure Poster Magazine miała miejsce w sierpniu tego roku w Warszawie podczas 4. edycji ArtParku - Strefa Artystyczna we współpracy z Domem Kultury Warszawa Śródmieście. Tym samym zagospodarowaliśmy na potrzebę Pleasure Poster Magazine przestrzeń Centralnego Parku Kultury założenia parkowej architektury socrealistycznej.W tym samym miesiącu Pleasure został rozlepiony na warszawskim Powiślu, nad samym brzegiem Wisły koło Centrum Nauki Kopernik.

 

Kolejna odsłona miała miejsce we wrześniu w Hiszpanii podczas La Festa Major del Poblenou, w dawnej dzielnicy przemysłowej Barcelony nazywanej "katalońskim Manchesterem", obecnie w dawnych budynkach fabrycznych znajdują się lofty, galerie i pracownie artystyczne. Pleasure został rozlepiony na ścianie jednej z XIX-wiecznych fabryk.

 

9 października 2010 PLEASURE zaistniał podczas akcji organizowanej w Żyrardowie przez warszawską galerię viuro. Jedni z najbardziej cenionych artystów w tej dziedzinie w Polsce i na Ukrainie zamalowywali ściany opuszczonej fabryki w miejscu gdzie maja powstać nowoczesne lofty. 

 

 

CTE: Jaka jest istota projektu? 

 

Jest to zupełnie nowatorski pomysł; to idea magazynu; pierwsza na świecie tego rodzaju publikacja periodyczna, wydawnictwo ciągłe, druk ukazujący się najczęściej w nieokreślonych terminach, pod niezmienionym tytułem, posiadający numerację ciągłą, zawierający ustaloną szatę graficzną. Jednocześnie Pleasure Magazine nie będący czasopismem, istnieje w formie plakatu, wydruku jednostronnego różnej wielkości, umieszczanego w niestałych miejscach publicznych. Poster Magazine rozlepiany jest na ścianach oraz oprawiany w ramy, w zależności od miejsca, aranżowana jest przestrzeń, zewnętrzna jak i wewnętrzna. Poster Magazine nie ma ograniczeń. 

 

CTE: Czy istnieje możliwość zakupu zamieszczonych w magazynie prac? 


Tak. Mimo, że Pleasure pojawia się głównie w całości istnieje możliwość zakupu poszczególnych rozkładówek, wydrukowanych w formacie 100/70cm. 

 

CTE: Jakie są plany Pleasure na przyszłość ?


W tej chwili lokalizujemy następne przestrzenie publiczne w których Pleasure mógłby się zaprezentować odbiorcom. Nie zamykamy się jednak w przestrzeni miejskiej. Działamy również w interaktywnych mediach prowadząc PLEASURE POSTER MAGAZINE TV, co z pewnością będziemy rozwijać przy okazji kolejnych edycji.

 

CTE: Dziękuję za rozmowę i trzymam kciuki

 

Rozmawiała Anna Hincz

 

Pleasure Poster Magazine Art. Park 

 

Pleasure Poster Magazine Barcelona

 

 

AGATA MOCARSKA, ur.1974, mierzy się z różnymi formami sztuki. Malarka, autorka kostiumów i instalacji oraz rzeźb. Indywidualne wystawy miała zarówno w Polsce jak i Niemczech. Ostatnia wystawa odbyła się w maju 2010 w Warszawie. Występowała także na deskach berlińskiego teatru Brotfabrik w sztuce austriackiego reżysera Carla Andersona o kontrowersyjnym tytule „Lick an apple like a pussy” granej tam przez miesiąc. Realizuje się również w filmach długo i krótkometrażowych autorstwa Maksyma Matuszewskiego „Melankoliks”, „Lola, Lola”, „Gertruda”..oraz  Małgi Kubiak: „Game Girl” realizowanym w Danii i „Cravings of Kane”, które wiosną 2008 można było oglądać na przeglądzie w warszawskim kinie Muranów. 

 

 


 

 

MAKSYM MATUSZEWSKI, ur. 1979, polski artysta, dizajner, niezależny reżyser, na co dzień pracujący jako art director w agencji reklamowej. Absolwent warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych, która ukończył z wyróżnieniem w 2004 roku. Od kilku lat realizuje autorskie filmy na pograniczu wideoartu i animacji. Laureat pierwszej nagrody na Festiwalu IN-OUT. Zawodowo projektuje m.in. magazyny. Pracował jako dyrektor artystyczny magazynów Laif i Laifstyle,  za które nagrodzono go Chimerą. Finalista konkursu INTERNATIONAL YOUNG CREATIVE ENTREPRENEUR (IYCE). Obecnie zaangażowany w projekt Pleasure Poster Magazine.

 

 

 

Więcej informacji o projekcie: www.pleasurepostermagazine.com

Więcej informacji o Agacie Mocarskiej: www.agatamocarska.com

Więcej informacji o Maksymie Matuszewskim: www.maksymmatuszewski.com

 

 

 

 

 

Szukaj
Logowanie

Raport
Raport z ostatnich badań sponsoringu kultury i sztuki opracowany przez Fundację COMMITMENT TO EUROPE arts & business - kto sponsoruje? co sponsoruje? dlaczego sponsoruje?jak postrzegany jest sponsoring?
więcej »
Ankieta
Jakie są motywy współpracy biznesu ze sferą kultury?

poczucie odpowiedzialnosci za kulturę i sztukę
0%

oparcie komunikacji marketingowej na działalności prokulturalnej
0%

naśladownictwo ("bo inni to robią")
0%

osobiste preferencje decydentów
 67%

chęć zmiany wzierunku
 33%

inne
0%


Copyright 2003-2012 COMMITMENT TO EUROPE arts & businessDeveloped by 305 Studio